نوشته هایی برای جوانان توانگر ایران

در این بلاگ قصد دارم تجربیات خود از زندگی و دانسته های دیگر را در اختیار همه قرار بدهم

نوشته هایی برای جوانان توانگر ایران

در این بلاگ قصد دارم تجربیات خود از زندگی و دانسته های دیگر را در اختیار همه قرار بدهم

پنج مجرم المپیکی تاریخ

يكشنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۱، ۰۱:۴۳ ب.ظ

1- ماریون جونز (Marion Jones)  :

یکی از ورزشکاران بزرگ رشته دوومیدانی در المپیک 2000 سیدنی که موفق شد، سه طلا و دو نقره را کسب کند اما 8 سال بعد از زندان تگزاس سر درآورد. سریع‌ترین زن سابق جهان مجبور شد، پس از مشخص شدن استفاده‌اش از مواد نیروزا تمامی مدال‌های المپیک خود را به کمیته‌ بین‌المللی المپیک پس دهد. جونز از مارس تا سپتامبر 2008 به زندان محکوم شد.

 

2- تیم مونت‌گومری (Tim Montgomery) :

مونت‌گومری در سال 2002 سریع‌ترین مرد جهان بود و در المپیک 2000 سیدنی در ماده چهار در صد متر به مدال طلا رسید اما آزمایشگاه Bay area چندی بعد دوپینگ او را مشخص کرد و در نهایت رکورد 9.078 ثانیه او در ماده 100 متر از کتاب رکوردها پاک شد. مونت‌گومری بعدها به دلیل دخالت در رسوایی چک بلامحل به ارزش 5 میلیون دلار و نگه‌داری هروئین به 10 سال زندان محکوم شد.


3- تونیا هاردینگ (Tonya Harding) :

هاردینگ در المپیک زمستانی 1994 در رشته اسکیت نمایش در تیم آمریکا بود؛ در حالی که گفته می‌شد هفته‌ها قبل از آغاز المپیک به نانسی کریگان، رقیبش برای کسب مدال طلا حمله کرده است. در نهایت مشخص شد، هاردینگ به گروهی از جمله همسر سابقش کمک کرده است تا قبل از مسابقات قهرمانی جهان به نانسی کریگان، رقیبش حمله و او را مصدوم کنند. کریگان در المپیک پس از رفع مصدومیت مدال نقره گرفت و هاردینگ به مقام هشتم رسید و سپس برای همیشه از ورزش محروم شد.


4- بروس کیمبال (Bruce Kimball) :

کیمبال در المپیک 1984 لس‌آنجلس در رشته شیرجه از تخته 10 متر به مدال نقره رسید. او 4 سال بعد در حالی که آماده المپیک 1988 سئول می‌شد، در حالی که تعادل نداشت، به نوجوانانی مدرسه هیلزبورو حمله کرد و دو نفر را کشت. کیمبال در نهایت به جرم شیرجه در حالت مستی و کشتن دو نفر به 17 سال زندان محکوم ولی در نهایت در سال 1993 پس از 5 سال از زندان آزاد شد.


5- گای دروت (Guy Drut) :

قهرمان دوی با مانع در المپیک 1976 در سال 2005 دادگاهی شد. دادگاه پاریس در سال 2005 او را به دلیل گرفتن پول از شغل‌های جانبی دولتی در برنامه ساخت‌وسازها بین سال‌های 1982 تا 1990 به 15 ماه زندان محکوم کرد. این دونده پس از بازنشستگی به سیاست روی آورد و در این عرصه به فعالیت پرداخت؛ هر چند ژاک شیراک، رییس جمهور سابق فرانسه او را به دلیل خدماتش به ورزش بخشید.

 

 

 

  • مجتبی کریمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی