نوشته هایی برای جوانان توانگر ایران

در این بلاگ قصد دارم تجربیات خود از زندگی و دانسته های دیگر را در اختیار همه قرار بدهم

نوشته هایی برای جوانان توانگر ایران

در این بلاگ قصد دارم تجربیات خود از زندگی و دانسته های دیگر را در اختیار همه قرار بدهم

معرفی سرویس Google Drive

شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۱، ۰۵:۲۲ ب.ظ
گوگل درایو یک سرویس ذخیره سازی فایل ها و سرویس همگام سازی است که اولین بار در 24 آپریل 2012 به عموم معرفی شد. گوگل درایو به راحتی می تواند اسنادی که در گوگل داک وجود دارد را به به گوگل درایو منتقل کنیم. برنامه های گوگل درایو نسل سوم برنامه های گوگل هستند که در فروشگاه وب کروم قابل دسترسی است. این برنامه به راحتی روی گوگل کروم نصب می شود و می توانید روی فایل های آنلاین خود کار کرده و آنها را مدیریت کنید. شرکت گوگل برای پوشش کاربران بیشتر و هنگام سازی فایل به غیر از برنامه یا پلاگینی که روی گوگل کروم نصب می شود, برنامه هایی برای سیستم عامل های ویندوز، مکینتاش و اندروید نیز طراحی کرده است. این برنامه در نسخه های 10.7 و 10.6 مکینتاش و در نسخه های ویندوز XP, ویستا, 7 و نسخه 2.1 به بعد اندروید قابل استفاده بوده و همچنین کاربران  آیپد و آیفون  نیز می توانند از این برنامه بهره گیرند. البته کاربران لینوکس نیز در آینده نزدیک می توانند از این برنامه استفاده کنند. گوگل درایو برای هر کاربر 5 گیگابایت به صورت رایگان در نظر گرفته است  که کاربران می توانند از 25 گیگابایت تا 16 ترابایت فضای مازاد خریداری کنند. اطلاعاتی موجود است که گوگل در اوایل ماه مارس 2006 این پروژه را شروع کرده است که قبل از آغاز این طرح شرکتهای دیگری مانند  Dropbox و SkyDrive نیز روی پروژه ای مشابه فعالیت می کردند که می توان به جرات گفت رقبای جدی برای این پروژه گوگل هستند. البته سرویس iCould شرکت اپل نیز با بیش از چند میلیون کاربر رقیب سرسختی برای سرویس Google Drive به شمار می رود.

ویژگی های سرویس Google Drive :

  • 5گیگابایت فضای ابری رایگان
  • آپتایم ۹۹٫۹% ؛ همیشه و همجا در دسترس
  • فضای بسیار امن برای فایل های شخصی
  • امکان اشتراک گذاری فایل ها با دوستان
  • بحث و گفتگو پیرامون فایلها
  • جستجوی بسیار قدرتمند فایلها
  • امکان نمایش فرمت های مختلف فایلها !
  • امکان استفاده از نرم افزار ها؛بدون نیاز به نصب و بصورت آنلاین !
  • بازگشت پذیری تغییرات
جدیداً شرکت گوگل بخش جدیدی را در سرویس GMail خود راه اندازی کرد که به نظر من یکی از مزایای فوق العاده این سرویس خواهد بود.

اگر شما قصد الصاق یا Attachکردن فایلی را در ایمیل های خود دارید، با محدودیت حجمی مواجه هستید. جیمیل محدودیت 25MB به ازای هر فایل را در هر ایمیل قرار داده است. اما با استفاده از سرویس Google Drive این محدودیت برداشته شده و شما می توانید فایل هایی با حجم 10GB را به ایمیل خود الصاق کنید.



سپس جیمیل لینکی را در ایمیل شما قرار خواهد داد تا گیرنده ایمیل بتواند از طریق آن فایل مربوطه را دانلود کند. امکان از این بهتر؟؟؟

متأسفانه شرکت گوگل به دلیل سیاست های موجود در کشور امریکا و تحریم ایران، امکان دانلود کردن مسقیم این نرم افزار را از طریق سایت خود برای کاربران ایرانی ممنوع کرده است. اما از آنجاییکه کاربران ایرانی در دور زدن تحریم های ید طولایی دارند، این نرم افزار را می توانند از سایت های دانلود دریافت نمایند.

دانلود نرم افزار Google Drive از سایت پی سی دانلود


  • مجتبی کریمی

نظرات  (۱)

  • عباس ملکشاه
  • اینکه میشه google drive را با gmail سینک کرد و در هنگام attach فایل از فضای اون استفاده کرد را من نمیدونستم.
    مرسی مهندس
    پاسخ:
    آره مهندس. یکی از امکانات جالبشه. اکثراً نمی دونن. هر چند سرعت اینترنت تو ایران انقدر پایینه که این امکان فوق العاده عملا برای بعضیا مورد استفاده قرار نمی گیره. 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی